Zonder mandaat:
Voor de klanten zonder mandaat zal een e-mail met een IDeal betaallink verstuurd worden met daarin het totale te betalen bedrag. Met deze betaling wordt ook het mandaat afgegeven voor de komende incasso’s. De e-mail die hiervoor gebruikt wordt is:

  • Mandaat automatische incasso via Mollie mail

Er zijn voor deze IDeal betaling 3 herinneringen:

  • Herinnering mandaat automatische incasso via Mollie mail 1
  • Herinnering mandaat automatische incasso via Mollie mail 2
  • Herinnering mandaat automatische incasso via Mollie mail 3

Deze worden een aantal dagen, nadat de IDeal betaallink verzonden is, verstuurd als de IDeal betaling niet is voldaan. De intervallen tussen de verschillende herinneringen zijn in te stellen via: “Vestiging info” -> “Duur in dagen tussen herinneringen automatische incasso en iDeal betalingen”.

Met mandaat:

Voor de klanten met mandaat zal een SEPA betaling uitgevoerd worden met daarin het totale te betalen bedrag. Als deze SEPA betaling niet lukt, vanwege bijv. onvoldoende saldo, wordt direct een e-mail opgesteld met daarin een IDeal betaallink. De e-mail die hiervoor gebruikt wordt is:

  • Mislukte incasso via Mollie

Er zijn voor deze IDeal betaling 3 herinneringen:

  • Niet betaalde iDeal link na mislukte automatische incasso
  • Betaalherinnering iDeal 1
  • Betaalherinnering iDeal 2

Deze worden een aantal dagen, nadat de IDeal betaallink verzonden is, verstuurd als de IDeal betaling niet is voldaan. De intervallen tussen de verschillende herinneringen zijn in te stellen via: “Vestiging info” -> “Duur in dagen tussen herinneringen automatische incasso en iDeal betalingen”.

Voor deze klanten zal een e-mail met een IDeal betaallink verstuurd worden met daarin het totale te betalen bedrag. De e-mail die hiervoor gebruikt wordt is:

  • Maandelijkse betaling per iDeal mail

Er zijn voor deze IDeal betaling 3 herinneringen:

  • Niet betaalde maandelijkse iDeal betaling
  • Betaalherinnering iDeal 1
  • Betaalherinnering iDeal 2

Deze worden een aantal dagen, nadat de IDeal betaallink verzonden is, verstuurd als de IDeal betaling niet is voldaan. De intervallen tussen de verschillende herinneringen zijn in te stellen via: “Vestiging info” -> “Duur in dagen tussen herinneringen automatische incasso en iDeal betalingen”.

Iedere dag controleren we of er nieuwe storno’s aangemaakt zijn. Zodra we een nieuwe storno detecteren sturen we de klant een e-mail met daarin een IDeal betaallink. De e-mail die daarvoor gebruikt wordt is:

  • Storno melding klant

Ook sturen we een e-mail naar de galeriehouder dat de storno heeft plaatsgevonden en er een betaallink verstuurd is. De e-mail die hiervoor gebruikt wordt is:

  • Storno melding Galerie

Als de storno heeft plaatsgevonden binnen de verschillende termijnen waarop herinneringen verstuurd worden (zie “Met mandaat”), zullen er voor deze betaling ook weer herinneringen verstuurd kunnen worden.

Omdat de storno tot 60 dagen na betaling kan plaatsvinden is het mogelijk dat de klant storneert nadat alle termijnen van de herinneringen verlopen zijn. Er worden voor deze betaling dan geen herinneringen meer verstuurd. Er wordt dus van de galeriehouder verwacht dat hier actie op ondernomen wordt. Deze openstaande betalingen komen wel weer in de maandelijkse overzichten naar voren.

Notificaties:

Na aanmaken van incassobatch worden klanten met vinkje “Klant op de hoogte stellen van automatische incasso”. De e-mail die hiervoor gebruikt wordt is:

  • Notificatie aanstaande incasso

Deze e-mail wordt alleen verstuurd naar klanten die al een mandaat hebben afgegeven. Klanten die dit nog niet gedaan hebben ontvangen immers een IDeal betaallink via de mail.

1x per maand worden alle niet betaalde incasso’s gebundeld en in 1 e-mail verstuurd naar de galeriehouder. De e-mail die hiervoor gebruikt wordt is:

  • Maandelijks overzicht niet betaalde incasso’s / iDeal betalingen

Deze e-mail wordt altijd de eerste van de maand verstuurd om 00:01