Betaalafspraken
1.
Contract aanmaken
Op een contract staan alle details met betrekking tot de verhuren en de betaalafspraak van de klant. Het is dus belangrijk om eerst de verhuren en daarna de betaalafspraak bij te werken voordat het contract wordt gemaakt.
Belangrijk
Altijd eerst de verhuren en betaalafspraak bijwerken voordat je een nieuw contract aanmaakt.
1.1.
Vanuit de klant, klik "Actiemenu"
1.2.
Klik "Nieuw contract"
1.3.
Kies "Contractsoort"
Kies hier welke template gebruikt moet worden voor het contract. Templates worden beheerd onder "Instellingen" > "PDF templates" > "Contract templates".
1.4.
Kies "Bedrijfscontract" of "Particuliercontract"
1.5.
Klik "Contract opslaan & naar overzicht"
De inhoud van het contact wordt opgesteld op basis van de het gekozen template, de verhuren en de betaalafspraak.
Je kan er ook voor kiezen om het contract na het opslaan direct te printen of te mailen.
Aanpassingen
Maak je aanpassingen in het contract dan is dit puur tekstueel richting de klant. Wijzigingen in verhuren of betaalafspraken moeten gemaakt worden voordat het contract gemaakt wordt anders hebben ze geen effect.
2.
Downloaden en ondertekenen
2.1.
Vanuit de klant, tabblad "Contracten"
2.2.
Klik "Contract nummer" om contract te downloaden
2.3.
Klik "Upload" om ondertekend contract op te slaan
2.4.
Klik "Bestand kiezen"
2.5.
Klik "Opslaan"
2.6.
Contract is opgeslagen