Betaalafspraken
De betaalafspraak wordt gemaakt op basis van de actuele verhuren van de klant. Werk altijd eerst de verhuren bij voordat je een (nieuwe) betaalafspraak maakt.
Hiermee bepalen we hoe de klant gaat betalen voor de verhuren. Dit geld voor alle actuele verhuren van de klant.
Hiermee bepaald je op welk moment en over welke periode de klant gaat betalen.
Kies je voor "Kwartaal", "Half jaar" of "Jaar" dan is er de optie om de incasso maanden te kiezen. Standaard staan hier de gekozen maanden uit het "Incasso" tabblad van de "Instellingen".
Zijn er meerdere kunstwerken in de verhuur dan klik je op "Toon verhuren" om de bedragen per verhuur te kunnen zien. Klik nogmaals op "Toon verhuren" om het overzicht in te klappen.
1: Controle bedragen - Dit is het bedrag berekend op basis van alle kunstwerken die bij deze klant in de verhuur zijn.
2: Uitvoer - Dit zijn de bedragen die worden opgeslagen wanneer we de betaalafspraak opslaan. Is er al een betaalafspraak actief bij de klant? Dan staat hier het bedrag van de lopende betaalafspraak.
Door de controle bedragen en de uitvoer met elkaar te vergelijken zie je wat de situatie voor de klant was en wat hij gaat worden.
Zijn alle controle bedragen correct, klik dan op "Overbrengen". Hierdoor worden de uitvoer bedragen bijgewerkt naar de nieuwe situatie.
Lidmaatschap betalen: Maandelijkse kosten voor lidmaatschap
Automatisch gegenereerde factuur naar klant sturen: Zet deze aan als je automatisch de facturen voor verhuur naar de klant wilt sturen.
IBAN & BIC: Standaard gevuld met bankgegevens van de klant. Pas je deze aan of vul je deze dan zullen de bankgegevens van de klant ook bijgewerkt worden.